Sunday 17 July 2011

durian Oh durian..







eh kome, doyan dah berbunga..mari kita, pinang anak daro..heheh..ingat lagi tak lagu yg dinyanyikan oleh Mr.Os nih..?? tu yg aku terbayang tiap kali tiba musim durian..tiap kali terbau durian, dah terbayang betapa enaknya 'Raja Buah' ini. Ishh...tak bley jadi !!! Nak-nak bila cousin dok habaq beli durian RM2 sekilo..siap bg mms kat aku, terliurrr aku weyyy..Rege tu kalo kat Melaka dpt ler..kat Shah Alam nih..??? Jangan harap..menangis le ko puas-puas, takde nya penjual tu nak turunkan harga..hahah

Masih ku ingat satu ketika dulu, family kami mmg penggemar buahan tempatan. Tiap kali musim buah, stok buah sentiasa ada kat rumah, bukan sikit-sikit tu..kalah ada kebun buah, hihih (rumah aku berhadapan dgn jirat cina beb, mana ada tanah nak tanam pokok-pokok buah nih..). Arwah babah aku, rajin sungguh membeli buah-buahan utk anak bininya. Penah ke Sg. Petai, Alor Gajah waktu malam semata-mata nak beli cempedak (peberet aku tuh..nyum nyum..). Skang ni ada highway, dulu-dulu mana ada oiiii..Citer psl durian lak, penah kitaorg pi dusun durian kat Tiang Dua, tokeinya Chinese, bila beli terus dgn tokei, dpt ler rege murah skit..Apalagi, penuh satu keter ler dgn buah durian..hahah. Berhari-hari aku akan makan durian tanpa jemu..Itulah kenangan terindah bersama arwah babahku..

Tapi skang ni bila umur dah meningkat (aku tak ler tua lg yg benau nya, hihih), nafsu nk makan durian pun kurengg skit.. kalo dulu 4-5 biji aku bley makan, skang nih 1/2 - 1 biji je yg mampu dimakan. Kena jaga kesihatan, kang belasah bebyk ada yg kena kencing manis, sape mau jawabb..???? hihih.

Pada penggemar durian, makan-makan jugak, tapi kesihatan perlu dijaga Jangan makan sampai tak ingat dunia wOkeihh..chowwww

1 comment:

  1. macam ade orang sebut-sebut je.wakakak.siap mention ada anto mms semua..glemer kejap kite ade kt belog nih.

    ReplyDelete